Exhibitions
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川﨑広平 個展

Untitled 2024 31×22×H14㎝ Acrylic, glycerin

 

Solo Exhibition by Kohei Kawasaki

川﨑広平 個展

会  期

2024年2月10日(土)~24日(土)
12:00~19:00
日・月休廊 (2/23祝日は開廊)
Closed on Sundays, Mondays

ギャラリー移転しました! We moved.
YUKI-SIS

東京都中央区日本橋茅場町 1-1-6 小浦第一ビル2B 03-5542-1669
info@yuki-sis.com   http//yuki-sis.com
Koura Bldg. Ⅰ-2B, 1-1-6, Nihombashi Kayabacho, Chuoh-ku, Tokyo
103-0025,JAPAN +81(0)3 5542 1669

 

YUKI-SIS では、2024年2月10日(土)-24日(土)、川﨑広平個展を開催いたします。


YUKI-SIS is pleased to announce a solo exhibition by Kohei Kawasaki from February 10 to 24, 2024.


川﨑広平は1972年東京生まれ。武蔵野美術大学大学院造形研究科彫刻コース修了。


Kohei Kawasaki was born in Tokyo in 1972. He graduated from Musashino Art University's Graduate School of Art and Design with a degree in sculpture.


学生時代より様々な素材で立体彫刻を制作してきた川﨑は、現在アクリルを素材に選び制作活動を行っています。緻密に計算されたフォルム、光と反射率、質感は、完璧な美しさと存在感をたたえています。


Kawasaki, who has been creating three-dimensional sculptures in a variety of materials since his student days, currently chooses acrylic as his material of choice. The meticulously calculated forms, light and reflectivity, and textures of his sculptures are of perfect beauty and presence.


Untitled  2023  川﨑広平

Untitled 2023 17×8×H13㎝ Acrylic, Aluminum, LED


川﨑は制作過程において、「何か具体的なイメージを造形するというより、その素材の『要素や可能性』を組み合わせていくことで、どの様に進展するかに興味がある」と語っています。そのため、制作の為に特に設計図は描かず、ひとつの部品や素材の本質を観察、熟考し、可能性をひとつひとつ試しながら次のステップへ進んでいく制作方法をとっています。それゆえに川﨑の作品には、絶対的な美と共に慎重に計算された知性溢れる部分と、こだわりを持ちながらも探求心をもつ少年のような気質との調和が、形や色、影にさえも反映されています。


Kawasaki says that in the production process, he is interested in how the elements and possibilities of the materials can be combined and developed, rather than in forming a specific image of something.

For this reason, he does not draw blueprints for his creations, but rather carefully observes and contemplates the essence of each component and material, testing out the possibilities one by one before moving on to the next step in his creative process. Kawasaki's works therefore reflect a harmony of absolute beauty, carefully calculated intelligence, and a boyish temperament with an obsessive yet inquisitive mind, reflected in the shapes, colors, and even the shadows.


Untitled  2024  川﨑広平

Untitled 2024 15×24×H12㎝ Acrylic, glycerin


決して工業製品にはない温かみと、誰も思いつかなかったような新しい試み、着眼点を展覧会のたびに見せてくれます。


アクリル、グリセリン、時にはLEDといった限られた素材だけで、最大限の効果を生み出す川﨑のストイック世界は、どこまでも無限に広がる宇宙とつながるような感覚に陥るようです。


Each exhibition shows a warmth that can never be found in industrial products, as well as new attempts and points of view that no one has ever thought of before.


Kawasaki's stoic world, in which he uses only limited materials such as acrylic, glycerin, and sometimes LEDs to create maximum effect, seems to connect us to a universe that extends to infinity.


Untitled  2023  川﨑広平

Untitled 2023 17×8×H13㎝ Acrylic, Aluminum, LED



[Artist Note]

制作の進め方は、細部の部品あるいは要素の見え方を想像し、それを実際に作るためにはどうするか、から始まる。その細部の要素に、規則性をもたせ連続させたり組み合わせて結合する。その要素が集合した物の見え方に変化をもたせるために、外側の形が決まったり、あるいは部品の形や立体として成立させるための構造や技術的な制約などによって自然に形が決まってしまったりもする。


この様にしてできた立体は、生物の細胞と外観の関係や、構造からくる建築物の形、工業製品の内部構造と外部形状の関係などにも似ているのだが、これは純粋に意図的なものではない。


何かのイメージを素材を使って実在させるために立体を制作しているというよりも、要素を組み合わせていくことでどの様に進展するかに興味があり 最終的な形状の予想はついておらず 偶発的な見え方を期待しているともいえる。


川﨑広平



[Artist Note]

The process of creation begins by imagining how a detailed part or element might look, and how to actually create it. The detailed elements are then combined in sequence or combined with regularity. In order to change the appearance of the assembled elements, the outer shape of the object is determined, or the shape is naturally determined by the shape of the parts, the structure to make it a three-dimensional object, and technical constraints.


A three-dimensional object created in this way is similar to the relationship between the cells of an organism and its exterior, the shape of an architectural structure, or the relationship between the internal structure of an industrial product and its external shape, but this is not purely intentional.


Rather than creating a three-dimensional work in order to bring an image into existence through the use of materials, I am interested in how the work develops through the combination of elements, and I do not predict the final shape of the work.


Kohei Kawasaki

 


 

川﨑広平 略歴 

 

 

1972年
東京生まれ
1981年
武蔵野美術大学造形学部彫刻学科卒業
2000年
武蔵野美術大学大学院造形研究科美術専攻彫刻コース終了
 

 

主な個展、展覧会

2003年
ギャラリー21+葉 (東京)
GFAL[Gallery Fine Art Laboratory] (東京)
2004年
ギャラリー21+葉 (東京)
2005年
ギャルリ プチボワ (大阪)
2006年
ギャラリー21+葉 (東京)
2007年
αmプロジェクト2006 vol.6 [生命の部屋VI 川﨑広平]展
art space kimura ASK? (東京)
ギャラリー21+葉 [継続する意志-vol.14]展 (東京)
ギャルリ プチボワ [光の配列]展 (大阪)
2010年
art space kimura ASK? [光の配置] (東京)
ASK?P 常設展 [光の配置] in ASK?P (東京)
2011年
ギャラリー椿GT2 (東京)
2012年
art space kimura ASK? (東京)
ギャルリ プチボワ (大阪)
2013年
YUKI-SIS(東京)
2014年
art space kimura ASK?[光の配置](東京)
2015年
YUKI-SIS(東京)
2016年
Gallery 21yo-j (東京)
2017年
国立近代美術館工芸館 「ハッピーのかたち」
青山Spiral [The Fools]
YUKI-SIS(東京)
2019年
art space kimura ASK?[光の配置](東京)
青山Spiral [Super Dupers]
YUKI-SIS(東京)
2021年
YUKI-SIS(東京)
2023年
art space kimura ASK? [光の配置] (東京)
2024年
YUKI-SIS(東京)